Nuffnang Ads

Friday, August 20, 2010

baru puas ati

...gmbr ni ada kna mengena dgn tajuk n citer :)

...disebabkan aku kna posting dlmn makanya aku kna la p uruskan hal2 berkenaan kat kementrian..adeh..pas kuar berpejabat kat luar kementrian, akhenya slps 4thn, terpaksa kembali berkhidmat kat c2 blk...

*

...HR wat rotation tugas tiap 5thn skali. mslhnye,knp ada batch aku xkene rotate pon? ok, aku dh taw jwpn dia..sbb..skg aku xde bos kan? so, kalo xdee bos xde la keje kan?..byk cantek muke ko HR! walopon xde bos tp ade pengganti bos ok..so keje ttp ado!

*

...yg xbeshnye kne msk blk kementrian adalah: 1. sbb mslh parkin.. dh la kete xde sticker so xdpt msk. tawakal jelah parkin kat luar sane..ade kes kete ilang kat luar tuh..risau! cpt2la proses borang permohonan sticker tu ye..n cpt2 dpt, so xdelah buang mase. kalo de sticker leh shotcut je,neh xde kne la tempuh jem! arghh tensen blk...

*

...ok Allah dh tarik blk kesenanganku selama ni. selama berpindah kat ofis skg. dhla dkt dgn rmh, xpayah pike lgsg soal jem. kalo bgn lmbt skalipon,punchkad xkan merah hehe. bese kuar rmh kul 7.40pg..drive pon leh berangan2 lg taw..heaven tol dok kat ofis ni..xpenah punchkad aku merah! xpyh suro org len ketikkan..oppss!

*

...skg..dh mula kne pike blk. soal jem, soal kene kuar rmh awal sket, soal parkin (kalo dpt sticker pon,parkin ttp penuh. sume double parkin ok)..n soal xleh nk curi2 lik rmh hehe. dok dlm tu pki K-Pas..so pergerakkan sume ade tercatat kat e-rakam. so, ko nk jwp pe kat e-rakam tu?? tensennyeee..itulah,org dh bese senang, kalo susah mula la..merungut! ishk2 xbaik camni...redha jelah...:)

*

...so haritu, aku ada la p jumpe bakal bos baru tu..sbnrnye aku dh apply unpaidleave n dh lulus pon..tetibe, dpt pulak surat pertukaran! date 23hb lak tu. tu date aku dh stat cuti oii! diorg ni cam xbg aku cuti jerk..jahat! xdan dan kate org..xleh ke ko HR tkr lps raye ke..xmenyempat aku nk beraye dgn ofismate..sob sob..sedey taw...

*

...so aku pon kne la mntk jasa baik bos baru aku utk luluskan cuti tu blk..malangnye, dia ceramah aku lg ade la! dia kate,xde ke alternatif lain nk menjaga anak tu ( ekceli aku nk cuti sbb maid aku xde sebln )..adeh..spoil btul la..so dia tukarkan aku dgn PA lain,makanya kne la bincang blk dgn bos baru lain tu..napela rumit sgt nih..inilah dugaan kate org..dugaan d bln pose..benda yg mudah akhenya menjadi rumit sbb xmendpt kerjasama org len...

*

...ok pasni 23hb aku kna la p lapor diri kat c2..kalo x sbb pertukaran, senin ni aku dh leh stat cuti..maid aku dh la kna htr blk indon ahad ni..adeh..knala mntk mak dtg cni jap..'(.. senin ni nk slowtalk dgn bos soal cuti tu..hrp2 bos ni lembut ati n xbyk cekadak..last2 kne jaga bos gred 48 jgk ke!

*

...ok sebbek kat foyer kementerian ada jualan..dpt jgk aku bli tupperware brand tupperware! 3bijik dpt rm76+..terubat skit ati aku pd ari tersbt :D


4 comments:

~~zaa~~ said...

sabar ye ct..biasa la tu..nasib pa kan...

siti said...

aa nasib Pa ssh nk bercuti..'(

mrs_yus said...

haah la ct..mcm2 hal plak jadinyee..xpee..pasni ct smbung lg cti pnjg2..pdn muke bos tu..haha :P

siti said...

aa takut dia xjd aprove le :-j
k last2 kene blk ofis lame lik sbb sume org xnk time sbb ct asek cuti tnpa gji kih2