Nuffnang Ads

Thursday, December 2, 2010

jgn terpedaya dgn pusat pelangsingan?


Badan langsing jadi umpan

artikel akhbar...

KUALA LUMPUR – Taktik pemasaran licik yang dijalankan oleh pusat-pusat pelangsingan badan menjadi punca ramai wanita mudah terjerat untuk melanggan pakej menguruskan badan yang ditawarkan walaupun hasilnya belum tentu terjamin.
Keadaan itu dikuatkan lagi dengan pelbagai kisah menarik individu-individu termasuk golongan artis yang berjaya menurunkan berat badan dalam masa yang singkat sehingga menimbulkan keinginan individu lain untuk turut mencuba.
Setiausaha Agung Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Muhammad Shaani Abdullah berkata, pengguna perlu sedar bahawa pusat-pusat rawatan pelangsingan menggunakan pelbagai taktik untuk memikat pelanggan sedangkan hasilnya tidak seperti yang digembar-gemburkan.
“Pengguna juga mesti ingat pusat-pusat ini juga menggunakan perkhidmatan peguam untuk menuntut bayaran sebaik sahaja perjanjian ditandatangani oleh pengguna,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Sehubungan itu, beliau mahu pengguna sedar bahawa tiada cara mudah dan cepat dalam rawatan pelangsingan badan.
Menurut beliau, pengguna jangan mudah terpengaruh kepada testimoni-testimoni keberkesanan rawatan pelangsingan individu lain seperti yang banyak disiarkan di media cetak dan elektronik.

*



*



*

pic hiasan


...erm, ini adalah peringatan utk aku jgk..maklumlah aku kan ada pengalaman p slimming centre. 1st time p lps bersalin sulung dan 2nd time adalah baru2 ni...

...yelah, bkn mudah pon nk btol2 langsing..labur 2k kat c2 pon jgn harap korg nk dpt shape blk..xtau la kalo2 melabur 20k kot baru berjaya...


...model2 diorg, kite tgk pon terliur jer sbb body depa cantek walo dh beranak 2,3,4..tapi itu kan model, dh tentu diorg sponsor treatmen smpi model2 tu btol2 langsing...byk jgk kos tu, smpi puluh2 ribu wooo..pastu nmpk mcm depa wat kemre trick utk iklan..kdg2 kan nmpk body model tu kat media cetak cam tipu jer, mcm dh di edit bg nmpk langsing! ciss sgguh tertipu!


...drp menghbskan puluh2 ribu, baik cari alternatif lain yg dh tentu berkesan...xsalah kalo nk mencuba, sbb xcuba mane nk taw??


...bagi aku, drp menghbskan duit kat Mayfair, baik aku pakai Premium Beautiful! hoho

2 comments:

~SHiLA~ said...

xtpdaya la..tt jew tpdaya ;))
k lmbt la blog lala br updet psl tt..pdahal lame da kn tt pos b-(

siti said...

bkn tpdaya tp tt kan nk sgt kempis perut..pelaburan tt tu xcukup utk nk kempiskan perut :-j