Nuffnang Ads

Saturday, May 8, 2010

habis berurut

...aku dh slesai berurut slama 3ari tuh..disbbkan berpantang di KL je, makanya aku terpaksala mencari tukang urut kat cni..tukang urut mase anak 1st dulu, nextweek baru dia dtg KL sbb dia skg dok di Seremban..lmbt kalo nk tggu, smpi 3mggu berpantang ler jwpnye aku xberurut..mujurlah ceben suro tye kat nurse yg dtg check baby aritu.. xteringat pulak nk tye diorg. biasenye diorg neh yg byk kenal tukang urut pon kan...so dptla 3nombor tukang urut tu. nasib aku baik, dpt KakYah Urut Tradisional. charge rm100 utk berurut dan tungku. KakYah ni pernah urut NorJuma dgn Eja tau..sonok dgr dia dgn assistant berciter :)

...ari 1st KakYah urut aku dulu, dia nk tgk peranakan kecut ke tak lg..dia kate rahim aku masih kembang huhu..mana taknye, aku lom stat mkn jamu lg..pehtu ari ke 13 baru nk urut, badan pon dh msk angin hehe. neh aku dipakaikan pilis dgn param mase ari ke2 urut..ari ke2, assistant KakYah yg urutkan + tungku skali. sdap je ada org tlg tungku, kan..:D..pilis dgn param ni pon kalo xde org nk pakaikan, xdenye aku nk pki kih2...ni air akar kayu+kunyit hidup+halia sume, aku kna telan sebyk 3x..loya tekak dibuatnye. dok terasa lg ramuan air tuh..air ni bagus utk cepatkan pengecutan rahim...


...ari ke3 lak, berurut dgn bertangas. excited nk bertangas nih sbb xtau cara bertangas tuh cmne.. akak tu buat tangas guna batu tungku, letak dlm periuk, pehtu +halia. periuk td letak bwk kang2 then tutup dgn kain. dan dicurah lak dgn ramuan cuka+halia+air pns kat tungku tu kasi wap pns naik. huhu pns gakla kelangkang tuh, peloh byk kuar..hbs merah2 dh peha aku :).. pasni aku mintak akak tu dtg lg utk 2x tangas..tangas ni dibuat selang 4ari, so rabu dpn lak . selen tu, akak tu rekemen suro aku mnum air ramuan longan+kurma itam,merah+akar2 kayu utk bykkan susu. akak tu siap blikan 10paket ramuan tuh. tp baru skali aku mnum, neh ade lg dlm flask xberusik hik2..dh xmnum, so susu aku still sama cm dlu, skali pam dpt 2oz jew ^-^

...waz suke melyn aqil, lame2 makin dkt..bahye nti aqil kna tampar dgn waz, huuu
...rase segar pas hbs urut. tp seeloknye disambung lg pd ari ke 42,43 dan 44 ni..nti suro akak tu dtg lg ler :)

7 comments:

khairun nissa said...

syoknyeeee.. nak urut2 camtu gakkkk.... nak tangasss..nakkkkkk

siti said...

dlu nisa buat x urut sume tu?

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

tukang urut tu orang mana CT.. mana tau nanti kalau2 akak nak guna tukang urut tu, akak minta no. tepon dengan CT yer.. (tp akak belum ngandung lagi) hehehehe

dia ada pakej2 ke? atau macamana kira perkhidmatan dia?

siti said...

dia dok puchong..

aa dia leh mengurut, tungku, tangas.

t byr rm100 utk urut&tungku

mrs_yus said...

cm bes jerk ;)

siti said...

aa sara..bertangas bes..byk peloh kuar :)

khairun nissa said...

takde lah tie.. nisa biasa2 jer..