Nuffnang Ads

Friday, May 21, 2010

ke klinik


...smlm waz teman mak p klinik, ayah drive..skrg mak dh xleh dok dpn le, waz dh konker dgn carseat baru dia tuh. sebbaik dia dok diam xde nk bising kaco ayah drive...

...dh 3x aku kuar dlm pantang nih he3..kali ni kna p klinik pulak. aritu mak bidan urut prasan yg perut aku cam xsurut, bengkak sblah..dia takut kalo2 rahim aku bengkak, makanya dia suro aku g check kat doc dlu..tp aku tau perut aku mmg cmtu pon, dlu anak 1st pon cmtu rupenye. xpelah, xrugi kalo p check pon kan..so smlm p klinik dkt dgn kwsn rmh...

...doc wat scan perut dgn scan bwh tutt. memula kna selok dlu, risau lak sbb baru 4mggu besalin. doc kate jahitan dh ok, xde kesan lgsg..maknenye dh cantek kot hehe..sebbaik xpedih :)..scan tgk rahim aku ok je, xde bgkak ke ape, cuma rahim lom turun katenye..xmsk tmpt lg ke..lmbtnye '(

...tetbe mse scan doc ternmpk sesotu, rupenye aku ada cyst 2bijik kecik. doc kate xperlu risau sbbye kebykkan pompuan ada dan akan hilang sndr nti :)..ok dgn penjelasan doc 2 dh mengurangkan kerisauan aku..doc suro dtg 3bln lg utk wat ujian papsmear, hrp xsakit le wat 2. septtnye pas besalin kna le wat kan, tp aku xpnah wat, doc spitel pon xde suro, so aku xtau lgsg...

...mak bidan urut suro aku mnum air manjakani+kacip fatimah. neh aku dok mnum 2x sehari..rasanye pahit2 pedas je..air longan yg haritu aku dh skip..haih xslera le nk mnum, rase masam2 kurma..xleh nk truskan dh hehe

4 comments:

me said...

salam..
suka tgok blog awak, cantekk!!

siti said...

owh..time kaseh :)

khairun nissa said...

baiknye waz, kalo nia mau terjun dari car seat! buas!!

mak tity masih dew kat KL ke jaga aqil?

best kan ada mak bidan segalaaa... nak jugakkkk

siti said...

aa waz dh pndai bedikari sjak de adek hehe

mak dh 2mggu blk..bidan tu rajin dtg, mau xrajin charge mahai :D