Nuffnang Ads

Tuesday, June 17, 2014

Petua Hentikan Hidung Berdarah


petua org dulu dulu kan...

kisahnye masa kat kg, tgh main2 membuas kat luar rumah dgn cuaca panas tetiba tu hidung qil keluar darah meleleh2! hai la penyakit hidung berdarah qil dah dtg balik.... haritu time demam, ni time bermain pulak...keluar bukan sikit.

lepastu atok dgn sepantas kilat pun pi petik daun sirih kat blkg rumah. tetiba jer daun sirih tu dah ada dalam hidung qil hihi syg betol atok kat qil...

tu nasib berdarah kat kg bolehla cari daun sirih. ni kalau kat KL, mana nak cekau. so cekau ais batu jela... tu pun tak berkesan sgt letak ais... degil betol darah hidung qil nih

agaknya cuaca panas skrg nih... senang sgt hidung tu nak berdarah! lagipun kurang minum air kosong kan...


tu la membuas sgt lari sana sini tgh panas belom mandi. itu makanan dia........... sirih ;)

sebbaik muat2 sirih dlm hidung tuh...pasqah jela eh

1 comment:

Nor Hayati Ramli said...

terima kasih admin atas petua yang bermanfaat ni..

nak kurus badan