Nuffnang Ads

Friday, February 11, 2011

risau dgn kes2 jenayah skrg


korg bace kosmo rini? aku sempat bace kat kedai bwh td hehe..ari2 bli metro / bh..so, lain2 newspaper tu bace jelah muke dpn tuh...



byk btol kes ragut / rompak skrg kan..? kdg2 terpike gak kalo jd kat aku cane? haishhh mntk simpang la malaikat 10! apa tindakan ku nk buat? kdg kalo tgh ngelabah, sume keje xjadi kan..terkezut beruk lg ada la...



ku kan byk drive sendiri ke hulu hilir..xkira la siang mlm pagi ptg. p bank p shopin mall kdg sorg2..bila teringat kes rompak trus cam takut..hbag kat seat penumpang trus aku ambik ltk atas riba kalo benti kat treffic lite! pastu ltk blk kat seblh! hiksss



pastu dok tgk2 jgkla moto yg benti seblh kete, tgk reaksi org naik moto tu cane..kalo cam mencurigakan, agak2 aku pecut x? haha.. haihh bahyekan org lain lak t..



ada la 1 mlm tu, aku drive sensorg, dlm dok jem tu ada gak moto mai langgaq bontot kete aku! 2org naik moto, aku syakla jgk, tp aku xde pon turun walopon ku tau mesti kemek gak bumper keteku..hukhuk. moto tu lak trus jer pecut lari dlm sesak2...hsbd dh pesan 'kalo ada org langgar kete, jgn brani nk turun k'..lagi dia kate 'dia lagi syg bini dari kete!' ahakss.. biar jelah kete nk kemek, jnji xde org larikan bini dia! wakaka



so, korg take care k masa drive tuh..kalo leh blilah kete yg cerminnye tahan ketukan..ada kan tinted utk cermin yg thn hentakan tu..tp mahal skit la..dan kalo dh berduit tu blilah bentley sebijik..ekeke komfom kalo org tembak pon xtembus! *mimpi jerla kot...

2 comments:

Sheriffa said...

Just found ur blog...nice blog neway...Ermm...mmg pun gerun memikirkan kes2 jenayah sekrg.. i pun slalu drive sensorang...takuttt...

siti said...

hi..salam kenal ;)