Nuffnang Ads

Tuesday, July 26, 2011

gudbye tudung bawal~

koleksi tdg bawal sejak azali~


ada sape lg x yg masih setia dgn tdg bawal??? suda semestinya ada, dan bawal ada peminatnya tersendiri~ tp xramai lah kan...makcik2 skrg pon dh pandai bergaya dgn tdg lain..dulunye diorg kan peminat setia tdg bawal nih. *mak aku pon dh xpakai tdg bawal, sedangkan dulu sgt addict dgn bawal' hihi


*



*



kisah tdg bawal ni, sjak form1 kot dh pakai. tu pon mntk yg mak punya...so mak terpaksa bg anak dia gasak pakai tdg tuh~


then msk Politeknik pon angkut bbrp lai tdg bawal ke asrama. kebykkannya mntk yg mak punyelah...yg sndr boleh kira ada brp...:p


then bila dh keje pon masih pakai tdg2 mak bagi tuh...dh dpt duit gaji barulah bli sendiri then kasi kat mak pulak~


tdg2 bawal mak ni kebykkannye bli kat kelantan...dulu setiap thn, mak dgn arwah ayah p kelantan naik ketapi. so kat pasar ct khadijah tu mak akan borong byk lai...


kat kelantan tdgnye cantek2, kainnye pon berkualiti. kalo bli bawal no 1 pon still murah nk compared bli di Pekan Rabu Aloq Staq! hihi


pastu bila berkwn dgn hsbd skrg ni, slalu gakla dia hadiahkan tdg bawal...[TDDMTA]


sampaila kawen pon pakai tdg bawal yg ada batu blink2! masa tu kan xde lagi tdg awning...


maka, setialah dgn tdg bawal smpi thn ke 5 berkhidmat! then thn 2010 baru berjinak2 pakai shawl~ aku xbrp seswai pki shawl nih sbb nmpk muka boolats so sekejapan jelah kan...


dan skrg selesa sarung tdg ber 'awning ariani dan fareeda~~ dan xtau smpi bila nk setia... T___T


tapi kan org zmn skrg nk ekspres jer, so tdg awning lah plg senang pakai...xyah ber iron tetiap ari kan???


*sgt kagum kat depa yg masih pakai bawal sbb depa rajin gosok kot...kih3


bile dh beranak ramai, dh xde masa nk ber iron2 tdg nih~ nk iron baju pon kdg mls...sebbek ada bbik yg rajin gosok~ :p



psssstt: korang rasa bila trend tdg bawal ni nk fofuler blk???

7 comments:

eima said...

aku masih pakai bawal ke opis ... tp klu kat luar ariani, ratu jd pilhan

Munna said...

masih lg pkai bawal... =)

siti said...

eima...kira ada pilihan lain jgk la ni...;)

munna...awak xminat try tdg lain lagi? hihi

Ayuraza said...

aah kan..berlambak giler bawal yang lama-lam kat umah..tapi i still pakai lagi mana yang takda kaler ngan tudung sarong tu..hehehe :P

WILAYAH C.T.M said...

dah beralih arah ke tudung awning.tudung bwl buat kenangan je..kalau tudung bawal dia letak awning ada kemungkinan boleh pakai...heheh

Mak Izz said...

sy prefer tudung bawal banding tudung2 lain. bab menggosok tu mmg 1 hal tp x brp minatlah tudung awning :)

siti said...

ayu> ape nk wat? wat sale ade x org bli :D

CTM> kalolah ada bawal awning~~~ nk gak try...

mak izz> cayalah ;)