Nuffnang Ads

Wednesday, July 13, 2011

singapore flyer by nite

mlm tu plan nk p singapore flyer dkt dgn marina bay...

arrange taxi dgn pihak hotel.



taxi drop kitorg kat tmpt yg xsepatutnya sbb byk jln tutup mlm tu. tah, ada rehearsal sempena kemerdekaan singapore 9 ogos nti...


dari jauh nmpk flyer berkelip2 lampu. sgt cantek! fyi, singapore flyer ni adalah yg terlebar di dunia. xmcm EOM dulu tu...kecik muat 4org je kan...





tiket sorang 29 dolar...bdk2 free.

sblm naik benda alah tu, ada lalu tmpt camni dulu. rasa mcm msk dlm underwater pulak kan...tp xde la bsr mane.




qeqel dh sedap tdo masa dlm flyer...


waz jer dok cargas lari sana sini. flyer punye nk pusing 1 round pon mkn masa uollssss. ada la 40mnt okeh!


memasing takut dduk diam2 sbb slow sgt gerak! mak dgn aku la yg takut, waz xtau takut sbb xreti. dh la tggi kemain, tgk bgnn sayup2, tu yg bertmbh debor.






dh ada kat puncak, mcm2 kat pale otak. kalo apa2 terjadi mcm dlm tv tu camne??? ehhh mcm2 lak pike!



c waz tu dok menyepak cermin pulak dh. tu yg buat aku pike bkn2 tuh...hihi




buatnye angin kuat mau stuck kat atas tuh!!! dhla tepi laut jer ni...


mak seriyau smpi tutup mata la kan...bkn kate mak, aku pon debor semcm bila ada kat puncak!


lps hbs seround lega yg amat.


dan kat bwh tu ada kedai souvenir, borongla FM, mug, tshet etc. dia punye FM punye la mahal, 5 dolar = rm12. giler mahal nk compared dgn bli kat luar tuh. tp masa ni aku xtau la brp harga kat luar sana, so grab jer byk2...


dh pkl 10lbh, kat bwh tu pon ada kedai mkn. popeye jer yg halal...eh, chillis pon ada kalo xsilap...




nk blk lak 1 hal, tggu taxi berjam2 xmuncul. dh tekan button pggil taxi kat c2 tp xde jgk. dh col no taxi pon xberjwp...


last2 kitorg jln tetgh bandaraya, tggu kat bustop pon taxi xnk benti. rupenye kat sana straight amat, tmpt bus mmg taxi xkan berenti. mau kene saman nti...


aku pon dh agak dh, msti taxi xnk benti kat c2...


makanya, berjln la lagi smpi mall sana, sebbaik ada taxi yg benti. lega amat sbb dh pkl 1130mlm xdpt2 taxi...hampir giveup!

2 comments:

My Aisy said...

tak penah try...cam best jek...mesti best pemandangan mlm kan..tapi mahal kan..

siti said...

cantek sbb nmpk lampu2 jela kan...erm 2x ganda duit kita...